2014. március 12., szerda

TAVASZI SALÁTA FÜSTÖLT KACSAMELLEL ÉS MANGÓVAL

Oké, tudom hogy böjt időszak van, tudom. Próbálom is tartani magunkat ehhez, hiszen nem esik nehezemre, de ennek a füstölt kacsamellnek nem bírtam ellenállni. Egyrészt errefelé igazi ritkaság, másrészt azonnal tudtam mit készítek belőle. A salátákra nagyon vágyom mostanában, és most éppen új zöldet próbáltam ki, mégpedig a "pea shot"-ot. Nem tudom magyarul pontosan mi, talán a borsónak a hajtása vagy kis levélkezdeménye. Igazi borsó íze van, de picit csípős. Természetesen mással is működik, sőt legközelebb én is lecserélem valami vegyes leveles salátára. A kacsamellet rózsaszínűre sütöttem, vékony szeletkre vágtam. És mivel az egészet próbáltam a kínai ízvilág felé elvinni, a salátaöntet szójaszószos-limeos-gyömbéres. 



Hozzávalók 2-3 személyre:

1 db füstölt, nyers kacsamell (kb 20 dkg)

bors
kb 10-15 dkg friss zöld saláta ( vagy saláta mix)
1 db érett mangó
fél fej lilahagyma

az öntethez:

0,5 dl olívaolaj
2 evőkanál sötét szójaszósz
1/2  teáskanál méz
fél lime vagy citrom leve
pici darab frissen reszelt gyömbér




  1. A sütőt előmelegítem 100 fokra. Egy serpenyőt előveszek, kevés olajat hevítek benne. A kacsamell bőrét beirdalom, sózom, borsozom és bőrrel lefelé a forró serpenyőbe teszem. Mindkét oldalát 4-4 percig sütöm. 
  2. Eztán betolom a meleg sütőbe. Mivel már füstölt kacsamellet használok, ami kissé más mint egy füstöletlen, ezért általában kevesebb idő is elég a sütéshez, így én 10-15 percig sütöttem. Természetesen a sütési idő függ a kacsamell nagyságától, ha nagyobb darab szükség lehet 20 percre is. Ennyi idő után kiveszem, meleg helyen pihentetem és ekkor vágom fel. (Ha belül esetleg még véres maradna visszadugom pár percre a sütőbe. )
  3. Közben elkészítem a salátát: a zöld leveleket megmosom, papírtörlővel megszárítgatom, a mangót kis kockákra, a hagymát vékony karikákra vágom. Az öntet hozávalóit egy pici csavaros üvegben alaposan összerázom, majd ízlés szerint adok még hozzá további sót, mézet vagy esetleg citromlevet. 
  4. A megsült husit vékony szeletekre vágom és a saláta tetejére halmozom. Az öntettel tálalom. 

4 megjegyzés:

  1. Nekem ez túl kis adag... nagyon jól néz ki!!

    VálaszTörlés
  2. Hű, de guszta étek! Micsoda pazar fotók megint. Állandóan elbűvölsz velük... :o)

    VálaszTörlés
  3. Imádom a mangó kacsamell párosítást. Egyszer ettem ilyen borsóhajtást, nagyon finom. Jó hogy felétek ilyet is kapni, errefelé csak étteremben fordul elő, bár gondolom ők is csak szerzik valahonnan.

    VálaszTörlés
  4. Lányok, Asszonyok! A füstölt és természetesen a nem füstölt kacsamell is nagyon finom, igazatok van. Nekünk sem tartott napokig ez a kevéske saláta, az is igaz :-) A borsóhajtás nekem is új volt itt, magamtól nem is gondoltam, hogy azt érdemes lenne megenni, de tényleg nagyon finom. Megpróbálok vinni Neked, Kriszta, meglátjuk akkor még szezonja lesz-e.

    VálaszTörlés