2014. március 31., hétfő

NIZZAI SALÁTA

És íme máris eljött a multikulti összefogás következő fordulója, amelynek témája a nizzai saláta. Hm, elég klasszikus, mindenki tudja mi van benne. Nagyjából. De mivel én is csak nagyjából tudtam, muszáj volt megnéznem valahol. És ha francia kajáról van szó, ki más lenne autentikusabb forrás, mint Anthony Bourdain, a francia bisztrókonyha mindentudója. Imádom a  könyvét, a stílusát, és mident ami kikerül a kezéből, azonnal megenném. Mert fantasztikusan jó. Mint ez a saláta is. Hűen követtem a receptet, ami nagyon ritkán esik meg velem. Na jó, a krumpliból lilát használtam, de csak mert éppen ez akadt kezembe. Egyébként pedig ízre nem finomabb, mint a hagyományos fehér vagy rózsa fajta.



Hozzávalók 4-6 személyre:

20 dkg zöld hüvelyű zöldbab
4 kisebb méretű krumpli 
1 kis fej fejessaláta
egy maréknyi egyéb zöld, leveles saláta
1 kaliforniai paprika
10 dkg zöld olajbogyó
4 dr paradicsom
20-30 dkg tonhal (konzerv)
4 db kemény tojás
1 gerezd fokhagyma
6 evőkanál extra szűz olívaolaj
3 evőkanál vörösborecet
8 !!! db szardellafilé

bors
esetleg snidling vagy petrezselyem apróra vágva




  1. A tojásokat keményre főzöm. A zöldbabot megtisztítom, felvágom és forró sós vízben 4-5 perc alatt puhára főzöm. Jeges vízbe szedem, hogy a színét megtartsa majd leszűröm.
  2. A krumplit meghámozom, majd forró sós vízben megfőzöm. Ha puha kiveszem, kihűtöm, majd karikára vágom. 
  3. A salátát megmosom, leszárogatom és egy tálba teszem. Ráhalmozom a karikára vágott krumplit, zöldbabot, csíkokra vágott paprikát, olajbogyót, felezett paradicsomot végül a negyedkbe vágott főtt tojásokat. 
  4. Elkészítem az öntetet: mivel a szardella a legkiválóbb ételízesítő, sok más dolog ehhez nem szükséges. A szardellafilét, olajat, ecetet, sót, borsot, zúzott fokhagymát késes aprítóba teszem és pár másodperc alatt krémesre turmixolom. Én tettem hozzá még snidlinget, de ez elhagyható. 
  5. Tálalás előtt a tonhaldarabokat a salátára halmozom és az öntettel tálalom. 
És lássuk ki hogyan gondolkodott Nizzai saláta ügyben.

Gaba így készítette el:




 Katuci ilyen napfényes hangulatban:


Éci pedig igazi bisztró változatban.



1 megjegyzés:

  1. Mind csodás! Sosem csináltam még, itt lenne az ideje... Nagyon guszta fotók!

    VálaszTörlés