2014. március 25., kedd

KÓKUSZTEJES SÜTŐTÖK KRÉMLEVES, VAGYIS BÚCSÚ A TÉLTŐL




Most biztosan sokan megkérdezik, miért jövök ilyen téli kajával, hiszen már medvehagymát kellene enni medvehagymával. De az igazság az, hogy egész télen nem kaptam finom, édes sütőtököt bárhol is próbálkoztam. És múlt héten szembejött a hipermarket polcán egy színében gyönyörű, sötét példány, ami egyenesen Senegalból érkezett. Nagy felirat azt reklámozta rajta, hogy "premium taste". Adtam hát neki egy esélyt, és nagyon bejött. Először Reni blogján olvastam egy kókusztejjel készülő hasonló receptet és nagyon megtetszett. Viszont én sokkal inkább pikáns ízvilágra vágytam, mint csípősre ezért kicsit változtattam rajta. Érdemes volt, finom lett.

Hozzávalók 3-4 személyre:


1 közepes sütőtök
fél póréhagyma vagy 2 salotta
2 ek olívaolaj
1 savanykás alma
fél narancs héja és leve
1 konzerv zsírszegény kókusztej
200-250 ml zöldség alaplé
bors

balzsamecet
és pirított tökmag a tálaláshoz



  1. A sütőt előmelegítem 180 fokra. A tököt megmosom, hosszában félbevágom, magját  kikaparom. 35-40 perc alatt puhára sütöm, hogy a villa hegye belemenjen.  
  2. A megsült tököt hagyom kihűlni. Közben az olajon az apróra vágott hagymát megdinsztelem, hozzáadom a meghámozott, felkockázott almát. Addig párolom őket amíg az alma is megpuhil. Ha szükséges egy-két evőkanál vizet adok hozzá, hogy ne süljön le. 
  3. A megsült tök húsát kikanalazom és késes robotgépbe teszem. Hozzáadom a puha almát a hagymával, reszelt narancshéjat és levet és közepes fokozaton pürésítem. Hozzáadom a kókusztejet, alaplevet és egy lábasba öntöm. Közepes lángon összefőzöm, ízlés szerint sóval, borssal esetleg chilivel ízesítem. 
  4. Melegen tálalom, pár csepp balzsamecettel és tökmaggal kínálom. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése