2013. január 13., vasárnap

VKF (VIGYÁZZ, KÉSZ, FŐZZ!) 54. FORDULÓ!

Boldog Új Évet kívánok mindenkinek!

Az a megtiszteltetés ért rögtön 2013 elején, hogy  megkaptam Babett-től a VKF stafétát. Nagyon szépen köszönöm!
Az első pillanatban azt hittem villámgyorsan ki fogom találni a legjobb témát, de szomorúan láttam Alíz blogján (Selectfood Alíz precízen összegyűjtötte az edigi VKF témákat, köszönet érte!!!), hogy a legjobb ötleteim már másnak is eszébe jutottak tehát már szerepeltek.
Ezek után is maradt még jó néhány ötlet a tarsolyomban, de coffeinmentes néven működő blog címéhez méltóan a következő mellett döntöttem:

Kávét vagy teát?


Nem tudom ki hogy van vele, én magam megrögzött kávérajongó vagyok. Amikor a blogot elindítottam még valóban coffeinementes kávét ittam, mert a kisebbik fiam anyatejet kapott meglehetősen sokáig, ma azonban már visszatértem kedvenc erős espressomhoz. És mivel jelenleg a nagy teázások hazájában élek, ahol ha törik, ha szakad 5 órakor vagy inkább előtte az a bizonyos teáskanna előkerül, kézenfekvő hogy ezzel a két örök élénkítőszerrel indítsuk az új évet!

Bizonyára itt ezen a helyen a legtöbben tudjátok, de azért engedjétek meg nekem, hogy megerősítem, a teát és kávét nem csak meginni szokás, hanem egyéb felhasználási lehetőségei is vannak.

Csak hogy néhány példát említsek a tealevelek használatára voatkozóan:

A tea, mint fűszer
ha a tealeveleket mozsárban, vagy borsőrlőben fehér borssal vegyítjük, steak-ek, sertéshúsok nagyszerű fűszere válik belőle

A tea, mint marinád
a leforrázott tealevelet nem kell feltétlenül kidobni! Egyszerűen keverjük bele kedvenc csirkepácunkba és máris egészen más végeredményhez jutunk! Vagy forrázás nélkül, egyetlen tasak zöld teát dörzsöljünk bele a lazac bőrébe, majd a szokásos módon süssük meg. Vegetariánusok a tofupáchoz is használhatják.

A tea, mint aroma
a jázminteát szerintem sokan szeretjük. Egy egyszerű rizsfőzés során felhasználva illata és különleges íze biztosan nem marad észrevétlen.

A tea, mint zöld levél
Aki olyan szerencsés, hogy friss, zöld tealevélhez jut feltétlenül használja fel a leveleket például spenótot helyettesítve, vagy akár omletthez adva.

A tea, mint desszert 
Ezt pedig különösen nem szükséges sokáig magyaráznom: ki ne hallott volna már a Zöld tea sorbet-ról vagy az Earl Grey muffinról? De vajon ki is próbáltátok-e már?

És a kávét se feledjük, amit természetesen főleg desszertekbe, sorbet-k készítéséhez használhatunk legtöbbször. Ha valaki mégis tud olyan izgalmas receptet, amikor nem édességbe kerül, arra különösen kíváncsi vagyok!

Egyszóval és röviden várok minden olyan receptet, amiben teát (legyen az zöld, fekete, jázmin, roibos, stb) vagy kávét használtok fel az ételek elkészítéséhez. Lehet az előétel, főétel vagy desszert, édes vagy sós, csak ne legyen coffein-től mentes!
Remélem, hogy Nektek is tetszik az idei év első kihívása és idén sem marad el kreatív,  alkotni vágyó kedvetek!

A recepteket február 15.-éig várom linkkel együtt az alábbi emailcímre:
coffeinmentes@gmail.com
Ha kérdésetek van, nyugodtan írjatok  emailt, vagy a Coffeinmentes Facebook oldalán megjegyzést.
Vegyétek hát kezetekbe a kávésbögrét  vagy a teáskannát és várom 2013 első, energiával teli receptjeiteket!

Jó főzést-sütést!
Emma



8 megjegyzés:

  1. Izgalmas témát találtál ki. Nagyon tetszik. Ezen biztos részt veszek.

    VálaszTörlés
  2. Az egyik SAD fordulóban is ez volt a téma (http://mandulasarok.blogspot.hu/2012/05/suss-alkoss-diszits-6-fordulo-kavet.html), de oda csak sütikkel lehetett pályázni. Most viszont biztos bővebb lesz a repertoár, hisz főételek, előételek is készülnek majd.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Kriszta! Remélem, hogy játszol velünk, biztosan nagyon klassz ötleteid lesznek! És boldog ÚJ Évet Nektek!ű

    Kedves Konyhavirtuóz! Valóban, Noémi hasonló témát írt ki az említett SAD fordulóra, hiszen még én is részt vettem azon. Köszönöm, hogy belinkelted az akkori pályaműveket, szerintem sokan meríthetnek abból ötleteket! Mivel én is azt gondoltam, hogy ezt a témát csupán a desszertekkel bőven nem merítettük ki, remélem sikerült megmozgatnom a fantáziátokat!
    Bízom benne, hogy Téged is üdvözölhetlek a versenyzők között!

    VálaszTörlés
  4. Szia! Ígérni inkább nem ígérek semmit, de erről a fordulóról már tényleg nem szeretnék lemaradni! Az előző kettőn is kedvemre való témák voltak, de akkor nem jött össze. Na majd most! ;)

    VálaszTörlés
  5. Csatlakozom Selectfoodhoz,remélem,hogy lesz időm otletelni,mert csak most latom,hogy az elozo fordulok mennyire kozel álltak volna a szívemhez,ha követem a történéseket ;-)

    VálaszTörlés
  6. Kedves Alíz és Judyt! Mit is mondhatnék? Én is folyton rohanok az idő után, mert egyre csak pörögnek a napok....
    De én itt leszek, és ha egy ici-pici esélye is van annak, hogy alkottok valamit, én örülni fogok!

    VálaszTörlés
  7. régebbi recepptel is ér játszani?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éci, én mindenkit várok! Ha újjal, akkor újjal, ha régit hozol annak is örülök, egy a lényeg: saját legyen! Várlak szeretettel!

      Törlés